Bentleys nye Ultra Performance Hybrid drivlinje skal definere en ny Flying Spur sedan
782 PS (771 hk) og 1000 Nm (738 lb.ft) fra parring af 4,0-liters twin turbo V8 med kraftig elmotor
CO2 under 40 g/km, e-rækkevidde mere end 74,3 Km, samlet rækkevidde mere end 826 Km.
Næsten 150 PS stigning i forhold til den nuværende Flying Spur Speed
(Crewe, 18. juli 2024) Bentleys Flying Spur-sedan – den ultimative firedørs Grand Tourer – er klar til at blive genfødt med virksomhedens nye 782 PS (771 hk) Ultra Performance Hybrid-drivlinje. Lanceret for nylig i Bentleys nye Continental GT Speed, vil den helt nye, præstationsfokuserede V8 hybrid drivlinje gøre den nye Flying Spur til den mest kraftfulde, mest dynamiske og mest effektive firedørs bil i Bentleys 105-årige historie. Den nye Flying Spur vil erstatte den nuværende model, som blev lanceret i 2019.
Med 782 HK og 1000 Nm (738 lb.ft) tilgængelig fra sammenkoblingen af en ny 4,0-liters twin-turbo V8-motor med en kraftfuld, men kompakt elmotor, er Ultra Performance Hybrid-drivlinjen Bentleys fremtid, der leverer forbløffende fleksibilitet fra utroligt tilgængelig superbilydelse til lydløs, ubesværet elektrisk luksus. Når den er monteret på den nye Flying Spur, vil drivlinjen skabe den ultimative Bentley-sedan – kraftfuld og rolig på lige fod med den ekstra fordel af lydløs elektrisk motorkørsel i mindst 74,3 km. For Flying Spur vil CO2-emissionerne være under 40 g/km med en samlet rækkevidde på mere end 826 Km – en virkelig moderne grand tourer.
Flere detaljer om den nye Flying Spur vil blive frigivet på et senere tidspunkt.
Ultra Performance Hybrid
Den nye drivlinje følger Bentleys mangeårige tradition for at supplere klasseledende forbrændingsmotorer med teknologi for at øge ydeevnen. Superladning i 1920’erne var den tidlige forløber for brugen af turboladning fra 1980’erne til i dag. Bentley går nu et skridt videre – og bringer endnu mere ydeevne gennem “elektroladning” – ved hjælp af et potent hybridsystem til at skabe den mest teknologisk avancerede og mest kraftfulde drivlinje i Bentleys lange historie. Det nye system yder næsten 150 HK mere end W12-motoren i den nuværende Flying Spur Speed, med yderligere 100 Nm drejningsmoment.
På grund af kombinationen af V8-motoren og elektrisk kraft har Bentleys ingeniører været i stand til at levere forbedret kraft og drejningsmoment i hele omdrejningsområdet. Dette inkluderer et vigtigt løft fra den elektriske motor til stærk acceleration fra lave hastigheder og i hele mellemområdet, kombineret med øget ydeevne fra V8-motoren også ved højere hastigheder. Der er også investeret en betydelig mængde udvikling i udstødningsdelen, hvilket understreger cross-plane-kvaliteten – og uden brug af kunstig, elektronisk forbedring.