I dag har vores klubs engelske formand sendt sit overblik over klubbens aktuelle situation.
Et forsøg på en hurtig oversættelse af Ole Hviid
Kære venner
Siden jeg blev formand, har bestyrelsen og jeg foretaget en længe ventet strategisk og økonomisk gennemgang af klubben, herunder dens virksomhedsledelse. Denne gennemgang inkluderer reviderede regler for sektioner i overensstemmelse med gældende HMRC-regulering. Sektioner er vores klubs bankende hjerte, og detaljerede diskussioner med alle sektionsformænd og sekretærer har resulteret i en tilknyttet aftale, hvor sektioner vil modtage en procentdel af alle medlemsmidler.
Tidligere i år arvede vi de ekstraordinære høje omkostninger ved at afholde det årlige stævne (Annual Rally 24) i Burghley House (£198.000) og stillet over for dette uundgåelige tab, blev den kortsigtede foranstaltning med at annullere Annual Rally 25 besluttet af bestyrelsen.
Den bedre nyhed er, at næste år vil der for første gang finde et internationalt rally (IR25) sted i Köln, Tyskland. UK Annual Rally vender tilbage i 2026, 2027 og 2028 i Kelmarsh Hall, Northampton.
Den strategiske og økonomiske gennemgang har fremhævet mange omkostningsbesparelser (mit personlige mÃ¥l er at levere en ‘walk-in gratis til alle medlemmer’ North of England Rally, Southern Rally, UK Annual Rally og International Rally for 2026 og frem), men det store økonomiske problem, som klubben stÃ¥r over for, er den betydelige stigning i finansieringen, der kræves for at drive og vedligeholde Hunt House, en fredet ejendom i klasse II. Jeg nævnte dette i mine formandskommentarer i september. Udover det, de stigende omkostninger forbundet med forsyningsselskaber og vedligeholdelse; Fonden, som ejer Hunt House, kræver en lejeforhøjelse i Ã¥r, den foreslÃ¥ede forhøjelse til klubben sÃ¥ høj som 50%.
Den 27. september drøftede klubbens bestyrelse de fremtidige udgifter til  Hunt House. Muligheden for at øge medlemskontingenterne til dækning af omkostninger er i første omgang blevet afvist, når der er så mange åbenlyse besparelser, der skal overvejes. Claire Seymour (CEO) og David Robinson (Company Secretary) har undersøgt de årlige besparelser ved at flytte klubbens personale til lokale moderne kontorer på mellem £100.000 og £150.000 pa.
Et underudvalg af bestyrelsen er blevet udpeget til at mødes med fondens repræsentanter for at drøfte en mindelig vej frem.
Det er vigtigt at pointere, at skulle personalet flytte ud af Hunt House, vil det ikke påvirke nogen relation mellem klubben og fonden eller medlemmerne af nogen af ​​organisationerne. Fonden ville stadig kunne bo i Hunt House, og fondens eget personale ville stadig være der, for at møde medlemmerne og organisere begivenheder, og adgangen til optegnelser og arkiver ville ikke blive påvirket.
Hunt House lider under manglende vedligeholdelse og forfald, som hverken Klubben eller Fonden gennem årene har taget fat på. De seneste høje nedbørsmængder har forårsaget endnu en oversvømmet kælder, selv om det ikke er nogen katastrofe, udsætter det endnu en gang papir- og fotografiarkivet for betydelig risiko. Med dette i tankerne har David Wyld og Claire Seymour (der repræsenterer RREC) og Bob Fuller og John Neal (der repræsenterer fonden) gennemført en række undersøgelser (– der stadig er i gang), organiseret af Andy Feaver, med Bentley Motors og også senere Rolls-Royce Motorcars og National Motor Museum, hvor man udforsker en måde at redde dette værdifulde historiske arkiv og skattekammer.
Visionen om et formålsbygget, offentligt finansieret Rolls-Royce Heritage Center har været en drøm, da det første gang blev foreslået af David Wyld (Spirit & Speed ​​Feb/24), men jeg kan se denne vision blive til virkelighed, hvis klubben og fonden skal arbejde sammen og skabe endnu en stor fremtid i Sir Henry Royces navn.
Jeg er klar over, at enhver sådan beslutning ville være følelsesladet og splittende, men som livstidsmedlem af fonden, kan jeg forsikre dig om, at bestyrelsen og jeg vil fortsætte med klubbens og fondens bedste interesser for øje.
Venlig hilsen og bedste ønsker
Andrew
RREC formand